Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Emma Papapie - 30 januari 2015 11:28

Så här säger Star stable om att dela konto: 

Starstable informerar om konto delning. 

Så som jag tolkat texten är det inte förbjudet men defentivt inte rekomenderat! Vet att det finns OTROLIGT mycket folk som delar konto (I ps o andra klubbar) men det är så lätt att bli av med kontot. En av mina vänner har mina inloggnings uppgifter, men henne kan jag konfrontera i skolan om något händer (hehe). Men delar sitt konto gör man egen risk. 



Blir du av med det. Synd för dig. Skyll dig själv.

 

"Ge alldrig ut konto uppgifter" 


Egen risk, sso rekomenderar inte o göra det men bryter du mot det. Fine. Skyll dig själv om det går åt helvete. 


"Barn utpressas på sina konto uppgifter" 


Blocka det är inte så svårt. 


"Föräldrar kommer inte låta barn spela!" 


Föräldrars ansvar ligger i att prata med sina ungar att inte ge ut något, och våga säga nej om någon frågar. 


"Föräldrar kan bli av med pengar"


Och som nämnt innnan, föräldrar! PRATA MED ERA BARN! Mina föräldrar har någorlunda koll på vad jag gör på internett, men sten koll på när jag köper något eftersom jag måste ha deras kort... 


  

Av Emma Papapie - 30 januari 2015 10:45

Jag överväger på allvar att starta upp en egen klubb.. 

Detta gör mig rädd eftersom jag antaligen lär göra det. Antaligen lär jag lämna Ps. 


Men.. trivs jag verkligen så bra i Ps? 


Jo, jag gillar medlemmarna, ledarna, ägarn (Jane) osv. Men eventen är ett tvång för mig. Jag pallar inte rikigt det. Att man måste sammla stjärnor för o få stanna. Jag har fått "fatal" ibland för att jag bara "Nä.. detta tar för lång tid... det är för mycket små prat" osv. 


Imorgon är det lördag. Imorgon kommer det skapas klubbar o desperata klubbägare kommer skrika i globala efter medlemmar. 


Jag vill verkligen ha en med Zoo o Frans. Inga krav på att gå på alla eventen osv. Det funkar inte. Jag hatar o tvinga mig själv till något. Jag blir bara stressad irl. 


Sso påverkar mig irl med. Jag stress äter/dushar/byter om osv för att hinna tillbaka till event. Det är inte så uppskattat ifrån restern av min familj. 


Så jag skulle basically vilja ha en klubb där: 

. Inget krav o gå på alla event. 

-. Inga hårda regler. 

. Inga helt kaos artade event. 

. Det va ganska lunga men ändå roliga konversationer och alla tål ett skämt.


För ja. Kaos artade event förstör så mycket. Klubbmedlemmar som små pratar förstör mycket. Snälla. Under event, va tysta o låt ledarn prata så man inte missar någon viktig info. 


 

Så ett stort fett tack till alla fina respektfulla människor därute! 

Och till er småpratare: skärp er! 

Presentation


Jag är Paj, som jag kallas i Sso (:
Detta är min blogg!
Jag bloggar om sånt jag stör mig på och som jag tycker är kul!

Mer av en personlig blogg men med min sso karaktär.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards