Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Emma Papapie - 29 januari 2015 17:59

Inlägg om Linnea Moutinstar. 

Eller snare en annalys! 

Så..


Som vi ser på bilden nedan är Linnea Moutinstar med i Prime stars. Linnea är i level 16 som vi kan konstratera. 

Linnea hade nu på sig en vit cowboy hat. Röd cardigan. Vita trekvars byxor. Vita ridstövlar. Vita torgvantar och solglasöogn. 


Linnea rider på ett arabiskt fullblod, Frostrebel i level 15. Hästen hade på sig egengjorda hästskor, mörkröda strumpor, diamant westernträns, vinnarsadel och STOR snö filt. 


Linnea har positionen elev i Prime Stars. 


  


Jag tillängar högtidligt detta inlägg till Linnea Moutinstar. 

Vän och klubbkamrat!

Tack för att du finns! 

  

Av Emma Papapie - 29 januari 2015 17:49

Insåg att jag lät VÄLDIGT negativ i mitt förra inlägg som bara klaga, men får dra fram lite bra saker med klubbar. 

Klubbar är bra för att ... Man blir aldrig ensam. Det finns oftast någon att prata med. Men klubbar blir också ett maktspel. 


Shit jag kan verkligen bara kritisera. (*ironiskt skratt*) 


Nej men på rikigt (nä virituellt) Det spelar ingen roll hur många medlemmar du har. Seriösa klubb folk går in i klubbar med bra 'kvalitet' som jag funka i allt jag nämnde i mitt förra inlägg. 


Och tro mig. Det blir inte fler som går med bara för att du tjatar. 


Men igenom klubbar får man också vänner. jag har fått te.x Zoo, Frans, Fillie och Monty (: Super kul folk ! :D Klubbar kan också va ett sätt att stötta varandra (går ifrån klubb till klubb men ni fattar) och få känna sig välkommen och duglig. 


Jag vill ha en klubb för att jag vill öva på att ta ansvar och lyssna på mina medlemmar. Jag vill vara kreativ och utforma en så bra klubb som möjligt. 


Det gick en gång. Men jag gav upp för att jag inte gilla namnet (lame I know men jag va 12 o typ korkad).  


Jaja hoppas ni fick klart för er att jag inte bara hatar klubbar, men jag älskar o kritisera saker  (: 


 

Av Emma Papapie - 29 januari 2015 17:26

Klubbar. 

Underbara. 

Roliga. 

Aktiva. 


Jobbiga. 

Bråkiga. 

Tvångs mässiga. 


Är själv ganska gla i klubbar men. MEN. Det är ett tvång o va med i klubbar. Om man inte då gillar o få klubbinbjudningar HELA TIDEN. För folk lär sig visst inte o acceptera när man sagt nej. 


Jag är med i Prime Stars ( primestars.weebly.com ) och trivs rätt bra. Det är nästan alltid någon inne. Men eventen blir ett tvång lätt, och det gäller defentivt inte bara ps. Det gäller 8/10 klubbar. "Gå på såhär många event" och "vi har event varje dag" event blir inte roliga om dom är genomslavade (nu pratar jag INTE till ps, inga genomslarvade event där). Event måste va genomtänka, unika och bjuda på överraskningar, samt att alla måste respektera när den/dom som håller i eventet pratar. Ofta blire små prat imellan, vilket gör att man lätt missar något. 


Event andvänds också som ett lockbete för klubbägare i globala "Gå med i Silly Circus (bara tog något nu) vi har event varje dag och jätte många medlemmar <3<3<3<3<3<3" frågan blir då, är eventen bra? Hur seriösa är ni med restern? Vad klassar ni som jättemånga medlemmar? Och varför alla hjärtan? Jag går då ALLDRIG till klubbar som spammar med femtio hjärtan. 


Funderar själv på o skaffa klubb tillsammas med Franco (Fransesca Opalnight) och Zoo (Zoey Pinewright) men är väldigt osäker eftersom det oftast ser ut ungefär såhär: 

- Startar skiten. 

Skaffar tre medlemmar. 

Ett fungerande system. 

upplöser skiten. 

Så det känns inte värt det. 


Men personligen är jag lite av ett kontroll freak så jag gillar o ha kontroll och ta ledar rollen, något som är svårt som medlem. 


Jag har vart med i väldigt många klubbar. (bl.a Magic Pearls, The Swans och Prime stars, men en hel del småklubbar med) i småklubbarna verkar ägaren o ledarna inte ha 100% koll på vad dom gör, vilket ger en otrygghet ibland medlemarna. Storklubbarna lyckas ofta eftersom att dom har fungerande system/ägare/ledare/event etc medans småklubbarna känns igenomrusade och ägarna inte alls redo eller mogna. 


Te.x jag fick en fråga ifrån en 9 åring om jag ville va med i hennes klubb. Jag sa nej. (nu kommer väldigt generellt prat) I 9 års åldern är man rätt oansvarig. Jag var det, mina bröder va det. Har oftast bergränsad dator tid, säng dags osv. Klubbägare behöver va inne mycket och ofta -  gärna en-- två timmar i sträck MINST. Jag spenderar ca. 3- till 4 timmar med sso när jag väl spelar varje dag. 


Vilket leder till att jag som klubbägare (om jag nu vart det) skulle kunna ha ganska stor uppsikt över klubben, se hur medlemmarna funkade, ha fler event. 


Appropå event : Framtvingande event får mig o förlora spellusten!  


Men tillbaka till klubbledarna. Enkel mening som ska kunna beskirva en bra klubbledare: Pålitlig säker trevlig människa. (Detta ängar jag åt min älskade klubbägare Jane Mystersmith i Prime stars) 


Klubbägande kan sällan skötas av en person. Det är här klubbledarna kommer in i bilden. Deras ansvar är nästan lika stort som klubbägarens. Dom ska ha koll på medlemmar, tider, event och va högra handen för klubbledaren. Dom ska också ha tid o spendera på sso. Annars funkar det med största sannolikhet dåligt. 


Iallfall. Jag vet inte rikigt vart jag ville komma med det där men whatever. 


Bara jag som kärat ner mig i jackan ? *_ *  

Av Emma Papapie - 29 januari 2015 17:10

Först; Mitt internett har vart nere så har varken spelat sso eller bloggat. 


Så. Min vanliga pc har pajjat, jag kan inte andvända enter, A, S, D, K, J och några fler tagenter så den är rätt värdelös för tillfället. Så spelar på skoldatorn, som råkar va en macbook (va inte avis dock, den är rätt kass) och vattnet är verkligen fruktansvärt oppassande. 

 

Varför då? Jo för att det är TROPISK. När Jorvik är väldigt skandinaviskt enligt mig. 

 

Eller är jag ensam om det???  

 

Presentation


Jag är Paj, som jag kallas i Sso (:
Detta är min blogg!
Jag bloggar om sånt jag stör mig på och som jag tycker är kul!

Mer av en personlig blogg men med min sso karaktär.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards