Alla inlägg under november 2014

Av Emma Papapie - 24 november 2014 17:38

Jag och Fillie fick en stalker, Vi vet inte   vem det är men hen följde efter oss runt om i Sgb en stund...




Av Emma Papapie - 23 november 2014 08:15

Jag är kär. Nej. Inte i en häst. I en karaktär. En fiktiv karaktär, kan det va värre? 

 

Jag och Tristan Goldpur ska iallfall gifta oss! (': Är vi inte perfekta för varandra? 

Han är så romatisk som tog mig till havet på vår första dejt! (;

 


Lol skoja bara. Jag hade tråkigt. 



Av Emma Papapie - 20 november 2014 21:47

Jag blev äntligen beundrad med Sunfeildgården... Gissa om jag dog när jag fick se vad man fick? Frukansvärt ful sadel och träns! USH! Hahha men dog, ska behålla det för någon fulaste outfit ever tävling (x Mohahha, här kommer en bild. Jag gömde mig bakom stallet när jag tog den (x. 

 

  Alltså omg tack sso för denna underbart fula sadlen! :') 

 


Av Emma Papapie - 20 november 2014 20:00

Internett.. denna fantasiska plats, där man kan komma i kontakt med människor över hela värden och hålla sig uppdaterad om sina favorit kändisar! Men man bör också tänka på hur man beter sig. Bara för att man sitter bakom en skärm betyder det inte att man kan skrika och bete sig som en rikigt douch bag. Här är några tips. 


- Andvänd ett vårdad språk. 

- Erbjud din hjälp när någon frågar - om möjligt. 

- Avsluta ord som "ok, hej och hejdå" men en glad smiley. 

- Skrik inte. 

- Hota inte folk. Te.x "FLYTTA PÅ ER ELLER SÅ BLOCKAR JAG ER" 


Vi ska gå igenom utropstecken med. 

! =  Säga något högt och vilja va tydlig. 

!! =  Skrika artigt? 

!!! =  Skrika! 

*SIDE NOTE* Även andvända

casp är att skrika. "Tala med 

små bokstäver"                  


Andvända fler än tre utropstecken är bara irriterande och onödigt. Försök inte att påverka folk att te.x köpa en häst på sso för att ni tycker den är fin eller liknande. 


Tro absolut INTE på rykten som sprids via chatter över internett. Te.x Anna: "Den här spelaren, Maria, är jätte dum och hennes klubb är jätte dålig" Det säger mer om Anna än Maria. ;) 


Undvik grooming, om ni inte vet va det är, ska ni få reda på det nu. 


Grooming är förbjuden enligt båda sso's regler och svensk lag. Grooing betyder att äldre människor (för det mesta män men kan säkert förekomma kvinnor med) ber om /eller hotar en att göra sexuella saker. 


Så därför, ge ALDRIG ut er kik/skype till någon ni inte känner eller har pratar VÄLDIGT mycket med! 

Ge absolut INTE ut ert nummer!



Av Emma Papapie - 20 november 2014 17:30

Steg ett: Rid HIT 

Detta är det svåraste av stegen, rid till Jorvik stallet, sedan på utsidan av södra muren finns ett stall. Dit ska du. 

  


Steg två: Sitt av. Tryck på knappen bredvid kartan med en grön pil på sig. 

 


Steg tre: Gå in i stallet. 

 


Välj en ko: Detta är ett av det svårare stegen, du måste välja en som machar dina kläder, alltså, har du röda kläder, välj INTE den bruna. Har du röda kläder men inte vill se ut som en pola gris, välj den svarta. 

 


Sista steget: Ställ dig i kon. 

  GRATTIS DU ÄR NU KOOL!!


  Fråga inte ens... 




Av Emma Papapie - 20 november 2014 17:15

Sso packar verkligen på oss dryga uppdrag! Vi håller oss visserligen sysselsatta men lite mer "action" hade vart kul! 

 

Det hela börjar med att man får ta lite bilder och rita kartor... Trevligt trevligt! 

 

Glasögonen får mig att se smart ut.. haha nej försöker bara likna min karaktär med hur jag ser ut (ungefär) irl. 

 

 

Sen träffa man den här personen.. Va ska man säga? Jag klagar inte.. 

   

 

Fast sen ska den jeavlen sno min hästa pålle-- .-

 

Av Emma Papapie - 19 november 2014 20:13

Fler bilder! Weho! Nej, inget intressant, men lite saker jag irriterar mig på. 

På Starstables hemsidan stod det KLART OCH TYDLIGT att det kommer finnas affärer i Dinodalen, vart är dom? Jag hittar dom inte och det stör mig! Har någon hittat dom får ni gärna ge mig kordinaterna (; 

 

Typ det "coolaste" i Dinodalen är skelettet, skulle gissa att det kommer något uppdrag med det framöver. 

 

 

Dessa små mysiga(?) isgrottor finns lite varstans, vette katten om dom fyller någon funktion och har verkligen ingen arning om vad dom är bra för men aja, kan ju alltid funka att spela in film med (: 

 

 

Självklart sprang jag på ett par stjärnor till! (: 

   

 

Och dessa mystiska saker...? 

 

Av Emma Papapie - 19 november 2014 19:30

Varrå känd?! What's the point? 

Nej jag är inte det minsta känd i skrivandets stund. Men stör mig verkligen så sjuuukt mycket på folk som bara. 

Människa: "Någon som har en känd klubb?" 

Jag: "Nja, Comet Lions är nystartad, men ge den en chans (:" 

Människa: "Nä jag vill ha en känd klubb" 

Som att den nödvändigtvis behöver va kass för att den är nystartad? Samt detta fina exemplet...


Människa: "OMG DET ÄR MICHELLE RAINROCK OMG OMG" 

  Själv står man där helt stum o bara "men jag då?" (nu lät jag lite egoistisk) helt dissad.


Och så ska vi avsluta med en liten sann story faktiskt (x  

För drygt ett år sen höll jag på ganska mycket med Youtube (även om det mesta är borttaget) och Instagram och en dag kom det fram en spelare till mig och... 

"OMG DET ÄR EMMA PAPAPIE OMG OMG OMG" .. Jag var SJÄLVKLART brb då och skämdes JÄTTE MYCKET när jag kom tillbaka och såg att jag hade missat mitt (troligen) ända fan... Om DU är den perssonen, snälla, förlåt mig! 


   

By the way... kolla på tyglarna på den här bilden ;') 

Presentation


Jag är Paj, som jag kallas i Sso (:
Detta är min blogg!
Jag bloggar om sånt jag stör mig på och som jag tycker är kul!

Mer av en personlig blogg men med min sso karaktär.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards