Direktlänk till inlägg 24 mars 2015

Flashback time *yaaay*

Av Emma Papapie - 24 mars 2015 20:54

Eftersom slösurfa ligger i mina intressen har jag SJÄLVKLART läst på Flashback forum -  rolig tidsfördrift --  Och hitta en tråd om förbud mot kamphundar och en jävligt bra fråga kom up. 

 

Vart dras gränsen för en kamphund? 


Själv drar jag min vid chiahuhua eller toy pudel. Fyfan vad dom jävlarna bits. Min drärg/toy pudel korsning som ser relativt ofarlig ut är en bitsk liten jävel som jag inte har lös någongon  (förutom i skogen) och som spärras in när vi får besök. 

 

Skulle tro att det flesta drar gränsen för kamphund vid Pitbulls, Amstaff, Dogo Argentino o liknande raser. 

 

Hemlis; GOLDEN RETRIVER är den ras som bits mest i svergie. 

 

Men för det flesta verkar det helt obefängt att deras snälla fluffiga goldis når sin gräns när ungarna drar i öron och svans och hugga till? 

 

Min hund får nog såfort man närmar sig henne -  vilket leder till att jag ofta nekar folk att hälsa på henne eftersom jag inte vet hurvida hon kommer hugga eller inte. Med en värdig förklaring är det alltid uppskattat att man nekar (speciellt ifrån föräldrar) 

 

Följande senario utspelar sig. 

*Jag går förbi lekparken med min lilla dvärg/toypudel* 

Barn: Åh vilken fin får jag klappa?
Jag: Nej, jag litar inte på att hon sköter sig med främlingar *tittar på föräldren* framför allt inte med barn. (hunden är extremt ovan vid mindre barn) 

Barn: :( 

Förälder: :) 

 

 

Nu har hon lyckligtvis alldirg huggt emot ett litet barn men jag vågar inte riskera något. 

 

Men back to topic. 

 

Kamphundar är ett löljligt samlingsnamn för "gansterhundar" som ägs av dom "coola kidsen" med en cigg i mungipan och motorcykel och som bjussas på folk som är uppkäftiga. 

 

Rotweiler brukar räknas som kamphund fast det är en brukshund :P Antaligen för att den är stor, stark och svartmålad av media. 

 

Om en golden biter en, vi säger 5 åring, kommer rubrikerna i tidningen nästa dag vara "HUND BET 5ÅRING"


Om nu en Amstaff te.x biter en 5 åring lär rubriken lyda; KAMPHUND BET 5ÅRING

 

Wóila! Kamphunden är smuts kastad :P 

 

Statestisk visar att färre än 10% av alla hundattacker begås av kamphundar. Så jag hade personligen vart mer rädd om jag såg en goldis med en ägare som inte hade någon koll på den och dessutom hade hundfanet okopplad än om jag såg en Pitbull i koppel och en ägare som hade koll på den. 

 

H U N D A R     S K A    H Å L L A S   I   K O P P E L

 

Sen breror hundens betende på ägaren. 

 

Exempel; I mitt område bor det två Rottisar (rotweilers) Den ena är väluppfostrad och kan gå okopplad bredvid sin ägare som ingenting. Man kan nästan tro att man skulle kunna spränga en bomb bredvid den utan att den hade reagerat. 

Den andra drar i kopplet och ägaren klarar inte av den alls. 

 

Så kolla hur ägaren klarar hunden och låt er inte luras av en pudels söta utseende och mörka fina ögon ^^ Dom kan va rikigta bitches :D

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Papapie - 13 april 2015 01:46

Halloj! Hittade en flashback tråd där folk spekulera i varför 1D och Jb får så mycket hat och det va allt ifrån skit musik och att dom inte va äkta osv.    Tja jag är hardcore 1D lover och älskar pojkarna. För mig är det mest korkat o säga att de...

Av Emma Papapie - 23 mars 2015 18:28

Något som jag underhåller mig med är att slöläsa trådar på flashback o hitta en rätt gammal -  som för första gången skrämmer upp mig.    Tråden handlar om att feta tjejjer borde få betala böter för sin fetma och spärras in så "vanligt" folk slap...

Av Emma Papapie - 17 mars 2015 18:57

Tänkte prata om något lite känsligt ämne för mig -  Philophobia.    Philophobia brukar förklaras som "rädslan att bli kär". Eller mer venteskapligt; Rädslan för o ha en känslomessig koppling till någon.    Philophobia kan uppstå efter ett tra...

Av Emma Papapie - 12 mars 2015 16:56


*Diskutioner är välkomna i komentarerna -  men var mogna och respektera varandras åsikter!*   Topnot (motsatsen till fotnot) : Jag kommer inte in på sso pga "allmänt fel"    Så..! Till saken nu mina kära vänner (: (och ovänner..?) Män som gru...

Av Emma Papapie - 7 mars 2015 11:35

Jag kan ärligt inte påstå mig vara felfri. Jag tror dock inte att jag brytit emot några regler ang sso. (utom vildhäst buggen men ah). Och just nu sitter jag o skrattar arset av mig !   För er som inte fattat rikigt: Sso har stängt av en del spel...

Presentation


Jag är Paj, som jag kallas i Sso (:
Detta är min blogg!
Jag bloggar om sånt jag stör mig på och som jag tycker är kul!

Mer av en personlig blogg men med min sso karaktär.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards