Direktlänk till inlägg 7 mars 2015

10 års avstäning- lmao !

Av Emma Papapie - 7 mars 2015 11:35

Jag kan ärligt inte påstå mig vara felfri. Jag tror dock inte att jag brytit emot några regler ang sso. (utom vildhäst buggen men ah). Och just nu sitter jag o skrattar arset av mig !

 

För er som inte fattat rikigt: Sso har stängt av en del spelare i upp till 10 år av olika andledningar. 

 

Citat ifrån olika spelare på sso's instagram: 

 

"Hatar er sso ni är sämst ni gjorde så min bff blev avstängd i 10 år från sso fast inte gjort någonting hon gråter här as mycket HARAR ER!!!!!" 

 

"Ta bort alla blockeringar snälla vissa barn sitter fan och gråter? Om det händer mig då fan är det nog för att det har redan gått låångt övrr gränsen! Jag har speat sso i 3 snart fyra år?! lvl 17 nu och stolt över att jag kommit så långt i spelet! Nu får ni skärpa er att stänger ner konton som lagt flera tusen kr på ett spel ni driver?! Nej nu har det för långt sso så lågt...." 

 

"Nu får ni ta o skärpa er! Tror ni att de vill ha lt på en newbie gubbe o börja om? Detta är sjukt dålig stil, ni tappar bara spelare" 

 

 

Det här var sso's svar på tal: 


"We totally understand that people are angry about their friends losing their accounts, but we've got rules that are desinged to keep you safe, and to keep people's accounts and money safe too. Customer Support will always follow these rules, and there's no way we randomly close down acounts without having a VERY good reason to do so. Everyone who had their accounts closed has received an email to explain exactly why, and customers support are working overtime, day and night and all weekend to make sure you all get answers to your questions about what's happend. Instagram isn't the right place to get answers to your questions from us, because there's no way for us to offer customers support here - this means that if you have a problems you could send a message to Customers support through our website, they'll always do their best to answer your questions, and are now working harder than ever to make sure they do all they can to make you happy" 

 

översatt på svenska: 

 

"Vi förstår fullkomligt att folk är arga när deras vänner förlorar sina konton. Men vi har regler som är designade för att hålla er skyddade, och för att skydda folks konton och pengar säkra med. Customers support kommer alltid att följa dessa regler och det är ingen chans att vi slumpmässigt skulle stänga ner konton utan att ha en väldigt bra andledning till det. Alla som har fått sina konton nerstängda har fått ett email om varför. CS jobbar övertid och hela helgen för att se till att besvara era frågor om vad som hänt. Instagram är inte ett bra ställe att fråga på eftersom vi inte kan erbjuda CS här -  det betyder att om du har ett problem kan du sicka ett medeleande till SC via vår hemsida, dom gör alltid sitt bästa för att besvara dina frågor och jobbar nu hårdare än någonsin för att göra er glada" 

 

Och här skrev någon något som är så jävla sant o människan förtjänar en marabou choklad kaka king size och en varm applåd. 

"bra skrivet allihopa! Allas åsikt räknas, men starstable är ändå den som har rätt. pårikigt. de sköter sitt jobb, alltså följer reglerna, om de inte stänger av det kontona som inte följt reglerna, det är DÅ STARSTABLE GJORT FEL! annars har de inte gjort något fel!" 

 

Min personliga åsikt är att alla behöver ta ett chill pill, kolla sin email och tänka över varför. Jag tvivlar STARKT på att dom som blitt avstängda vart "oskylidga". Många har också skrivit att dom ska anmäla sso. För vad exakt? 

 

Sso följer sin poilcy som ni SPELARE har accepterat att följa (ni kanske minns den där rutan man fick klicka i som komfirmerade att man accepterat vilkoren i början?) 

 

Dubbelmoral? 

 

Har själv inte kollat om jag blivit avstängd men tror inte det. 

 

Självklart otroligt tråkigt för alla som fått sina konton nerstängda -  men ni har bara er själva att skylla. 

 

Jag försöker verkligen följa sso's regler till punkt o pricka men brukar tänja på gränserna jag med. Vad jag vet har jag dock alldrig blivit rapoterad för att ha brytit emot någon regel. 

 

Man kanske ska ta o ringa Robert Ashberg? Finns en hel del Trolls på sso's instagram här (: 

 

Som sagt. I detta fallet är det sso som vinner. Dom har underlag för att stänga av konton och dom har rätt och göra det. Ni acceptera till deras poilcy så ni får hålla er till att dom följer den fastän ni inte gör det. 

 

Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Papapie - 13 april 2015 01:46

Halloj! Hittade en flashback tråd där folk spekulera i varför 1D och Jb får så mycket hat och det va allt ifrån skit musik och att dom inte va äkta osv.    Tja jag är hardcore 1D lover och älskar pojkarna. För mig är det mest korkat o säga att de...

Av Emma Papapie - 24 mars 2015 20:54

Eftersom slösurfa ligger i mina intressen har jag SJÄLVKLART läst på Flashback forum -  rolig tidsfördrift --  Och hitta en tråd om förbud mot kamphundar och en jävligt bra fråga kom up.    Vart dras gränsen för en kamphund?  Själv drar jag min...

Av Emma Papapie - 23 mars 2015 18:28

Något som jag underhåller mig med är att slöläsa trådar på flashback o hitta en rätt gammal -  som för första gången skrämmer upp mig.    Tråden handlar om att feta tjejjer borde få betala böter för sin fetma och spärras in så "vanligt" folk slap...

Av Emma Papapie - 17 mars 2015 18:57

Tänkte prata om något lite känsligt ämne för mig -  Philophobia.    Philophobia brukar förklaras som "rädslan att bli kär". Eller mer venteskapligt; Rädslan för o ha en känslomessig koppling till någon.    Philophobia kan uppstå efter ett tra...

Av Emma Papapie - 12 mars 2015 16:56


*Diskutioner är välkomna i komentarerna -  men var mogna och respektera varandras åsikter!*   Topnot (motsatsen till fotnot) : Jag kommer inte in på sso pga "allmänt fel"    Så..! Till saken nu mina kära vänner (: (och ovänner..?) Män som gru...

Presentation


Jag är Paj, som jag kallas i Sso (:
Detta är min blogg!
Jag bloggar om sånt jag stör mig på och som jag tycker är kul!

Mer av en personlig blogg men med min sso karaktär.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards